Ekim 19, 2021
11 11 11 ÖÖ
TCP nedir ? Aktarım Katmanı 2
Aktarım Katmanı Tcp Nedir
Yönlendirme Nedir 2 ?
Yönlendirme Nedir ?
Ağ Katmanı Nedir 2 ?
Ağ Katmanı Nedir ?
Veri Bağı Katmanı Nedir 2 ?
Android Studio Nasıl Kurulur ?
Veri Bağı Katmanı Nedir ?
Fiziksel Katman Nedir ?
Son Yazılar
TCP nedir ? Aktarım Katmanı 2 Aktarım Katmanı Tcp Nedir Yönlendirme Nedir 2 ? Yönlendirme Nedir ? Ağ Katmanı Nedir 2 ? Ağ Katmanı Nedir ? Veri Bağı Katmanı Nedir 2 ? Android Studio Nasıl Kurulur ? Veri Bağı Katmanı Nedir ? Fiziksel Katman Nedir ?
java

Java ile GUI Programlama

Paylaşım , Takip İçin

GUI (Graphic User Interface) Nedir?

  • GUI’nin Türkçe karşılığı Grafiksel Kullanıcı Arayüzü olarak ifade edilir.
  • GUI sayesinde Java’da görsel programlar ve Form nesnelerini kullanabiliriz.
  • Profesyonel uygulamalarda Siyah Ekran(Console) pek fazla tercih edilmemektedir. Bu nedenle GUI veya web tabanlı olarak Java programları geliştirmek bir zorunluluk haline gelmektedir.
  • Eclipse üzerinde GUI geliştirmek çin birden fazla plug-in bulunmaktadır.
  • Biz bu bölümde Swing Plug-in’lerinden bahsedeceğiz.

Swing Kurulumu

  • Eclipse üzerinden Help menüsü-> Install New Software sekmesini açınız.
  • Karşınıza çıkan pencereden Work with «All available Sites» seçeneğini seçiniz ve Alt tarafta General Purpose tools içerisinden Swing, SWT ve WindowBuilder kütüphanelerini seçiniz.
  • Next basıp kurulumun tamamlanmasını bekleyiniz.

GUI Projesi Oluşturma

  • Java’da GUI projeleri iki yöntemle oluşturulabilir.
  • Birinci yöntem, Eclipse IDE üzerinden oluşturmak,
  • İkinci yöntem, Java Form bileşenlerini miras alarak bir form nesnesi oluşturmaktır.

Swing Kütüphanesi

  • Swing Java’da GUI uygulamaları geliştirmek için kullanılan görsel bileşenlerden bir tanesidir.
  • AWT kütüphanesi Swing’den önce bu iş için kullanılmaktaydı. Java 2.0 ile Swing bileşenleri ve Window Builder bileşenleri ortaya çıktı.
  • Swing bileşenleri AWT bileşenleri üzerine kurulmuştur bu yüzden AWT paketini import etmeniz gerekmektedir.
  • Ayrıca, Swing birçok AWT metodunu kullanmaktadır.

Swing Bileşenleri

  • JFrame
  • Container
  • JLabel
  • JButton
  • JTextField
  • JComboBox
  • JRadioButton
  • JCheckBox
  • JToggleButton
  • JTable
  • JList
  • JScrollPane
  • JTabbedPane

JFrame Bileşeni

  • JFrame nesnesi, üzerinde GUI bileşenlerini tutar ve temel pencere metotları ile pencere olaylarının gerçekleşmesini sağlar.
  • Swing bileşenlerinin tamamı bu Jframe nesnesi içerisinde konumlandırılır.
  • İçerisinde Frame şekillendirmek için birçok metot içerir.
  • Bu metotların bazıları Tasarım(Design) Penceresi üzerindeki menülerden değiştirilebilir.

JFrame Nesnesi

public class JFrameForm extends JFrame {

  private JPanel contentPane;

  //form penceresi bu metot ile yapılandırılıyor.

  public JFrameForm() {

    super("Pencere Bileşenimiz");

    this.setSize(300,500);

    //setBounds(100, 100, 450, 300);

    this.setAlwaysOnTop(true);

    this.setResizable(false);

    this.setVisible(true);

    setDefaultCloseOperation(EXIT_ON_CLOSE);

    contentPane = new JPanel();

    contentPane.setBorder(new EmptyBorder(5, 5, 5, 5));

    contentPane.setLayout(new BorderLayout(0, 0));

    setContentPane(contentPane);

  }
  //Form uygulamasının başladığı nokta

  public static void main(String[] args) {

  EventQueue.invokeLater(new Runnable() {

    public void run() {

      try {//frame nesnesi yaratılıyor

        JFrameForm frame = new JFrameForm();

        /frame.setVisible(true);

        System.out.println(frame.getTitle());

      } catch (Exception e) {

        e.printStackTrace();

      }

    }

  });//invokeLater Metodu sonu

  }

}

Bazı Jframe Metotları

  • setSize(width,height): Verilen en boy değerlerine göre Frame’in boyutunu belirler.
  • setBounds(r.x,r.y,width,height): Verilen başlangıç pixel koordinatlarına göre Frame’in boyutunu belirler.
  • setAlwaysOnTop(true): Frame çalıştığında her zaman sol üst köşede konumlanır.
  • setResizable(false): Frame çalışma zamanında yeniden boyutlandırılamaz.
  • setVisible(true): Frame nesnesinin görüntülenmesini sağlar.
  • setDefaultCloseOperation(EXIT_ON_CLOSE): Kapat(x) tuşuna basıldığında programın sonlanmasını sağlar.
  • getTitle(): Frame başlığının değerini okumamızı sağlar.

Container Nesneleri

  • Container nesneleri, bilişenleri üzerlerinde tutmaya yararlar.
  • Containerlar JFrame nesneleri üzerinde farklı bileşenlerin tutulması sağlarlar.
  • En yaygın kullanılan container bileşeni JPanel’dir.
  • public class JFrameForm extends JFrame {

      private JPanel contentPane;

      public JFrameForm() {

        super(“Pencere Bileşenimiz”);

        this.setSize(300,500);

        contentPane = new JPanel();

        contentPane.setBorder(new EmptyBorder(5, 5, 5, 5));

        setContentPane(contentPane);

        contentPane.setLayout(null);


Paylaşım , Takip İçin
5 1 vote
Article Rating

Bir Cevap Yazın

0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
HAYALİNDEKİ YAZILIM
%d blogcu bunu beğendi: